Salgsbetingelser –Printo Profil AS
1. Parter
Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer og tjenester fra Printo Profil AS (heretter «Selger»), til den som foretar bestilling (heretter «Kunde»). Betingelsene gjelder både næringskunder og privatkunder. Ved særskilte skriftlige avtaler mellom partene vil disse gå foran disse generelle betingelsene.
2. Bestilling og Avtaleinngåelse
En bindende avtale anses inngått når Kunden skriftlig har bekreftet bestillingen via e-post, SMS, ordre i nettbutikk eller signert tilbud/ordrebekreftelse. For produkter med kundetilpasning (logo, trykk, brodering m.m.) starter produksjon først etter at Kunden skriftlig har godkjent korrektur.
3. Priser
Alle priser oppgis eks. MVA for bedriftskunder og inkl. MVA for privatkunder. Prisendringer kan forekomme ved valutaendringer, økte leverandørkostnader, skrivefeil eller force majeure. Eventuelle endringer varsles før ordre iverksettes.
4. Betaling
-
Bedrifter: Standard betalingsfrist er 10 dager fra fakturadato. Kredittsjekk kan utføres før kreditt innvilges.
-
Privatkunder: Forskuddsbetaling kan kreves før produksjon.
-
Forsinket betaling: Forsinkelsesrente og gebyrer påløper etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan saken overføres til inkasso.
-
5. Levering
Levering skjer etter avtale og sendes normalt med Posten/Bring eller annen transportør.
-
Leveringstid oppgis i ordrebekreftelsen.
-
Risiko for varen går over på Kunden ved utlevering til transportør.
-
Forsinkelser som skyldes forhold utenfor Selgers kontroll gir ikke rett til erstatning.
6. Angrerett
Privatkunder:
Angrerett gjelder ikke for varer med kundetilpasning. For standardvarer gjelder angrerettloven med 14 dagers angrefrist fra mottak.
Bedriftskunder:
Ingen angrerett med mindre dette er særskilt avtalt skriftlig.
7. Retur
Retur må godkjennes på forhånd av Selger. Retur gjelder kun standardvarer:
-
Returfrist: 14 dager fra mottak
-
Varene må være ubrukte, i original emballasje
-
Kunden betaler returfrakt
-
Returgebyr på inntil 20 % kan påløpe
Kundetilpassede varer kan ikke returneres.
8. Reklamasjon
Feil eller mangler må meldes skriftlig:
-
Privatkunder: innen rimelig tid og senest 2 år etter kjøp
-
Bedriftskunder: innen 7 dager etter mottak
Selger forbeholder seg retten til å rette feil, omlevere eller gi prisavslag før eventuell heving av kjøp vurderes.
9. Reklamasjonshåndtering
Alle reklamasjoner må godkjennes før retur. Uautoriserte returer vil ikke bli behandlet. Ved reklamasjon skal feil dokumenteres med bilder og beskrivelse.
10. Garanti
Eventuelle garantier på varer gjelder kun det som er oppgitt fra produsent eller leverandør og dekker produksjonsfeil, ikke slitasje eller feil bruk.
11. Immaterielle rettigheter
Alle designmaler, korrekturarbeid, logooppsett, trykkfiler og grafisk produksjon utført av Printo Profil AS tilhører Selger inntil full betaling er mottatt. Selger kan benytte bilder av produkter i markedsføring med mindre Kunden reserverer seg skriftlig.
12. Ansvarsbegrensning
Selgers ansvar er begrenset til varens kjøpesum. Indirekte tap dekkes ikke, herunder tapt fortjeneste, driftstans eller følgeskader.
13. Personvern
Personopplysninger behandles i samsvar med GDPR og brukes kun for ordre- og kundebehandling. Ingen data deles med tredjepart uten samtykke.
14. Force Majeure
Selger er ikke ansvarlig for forsinkelse eller manglende levering som skyldes forhold utenfor Selgers kontroll, som streik, naturkatastrofer, krig, leverandørproblemer eller offentlige pålegg.
15. Konfliktløsning
Tvister søkes løst gjennom dialog. Dersom dette ikke fører frem:
-
Privatkunder kan bringe sak inn til Forbrukerrådet
-
Bedriftskunder behandles ved Trøndelag tingrett som verneting
16. Firma- og Kontaktinformasjon
Printo Profil AS
Org.nr: 835 394 662
Adresse: Jarleveien 12, 7041 Trondheim
Telefon: 48 84 88 84
E-post: drift@printo.no
Nettside: www.printo.no
